Christianbook.gr

Πέμπτη, 20 Μαρτίου 2008

ΣΥΜΦΩΝΟ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Η Εκκλησία ανακοίνωσε τα εξής για τον νέο θεσμό του "Συμφώνου Ελεύθερης Συμβίωσης" των άγαμων ζευγαριών:
"α. Η Εκκλησία της Ελλάδος, δια της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, διακηρύσσει τον απόλυτο σεβασμό και την παραδεδομένη τιμή προς το υπό της Εκκλησίας τελούμενο ιερό μυστήριο του Γάμου, του οποίου σκοπός είναι η αμοιβαία πνευματική συμπλήρωση των συζύγων για την εν Χριστώ Ιησού σωτηρία και καρπός αυτού τα τέκνα. Η Εκκλησία δηλαδή δέχεται και ευλογεί την παραδεδομένη τέλεση του Γάμου κατά το Ορθόδοξο Τυπικό ενώ θεωρεί πορνεία κάθε άλλη «συζυγική» σχέση εκτός αυτού.

β. Καλεί το ιερό πλήρωμα των πιστών τέκνων Αυτής να βεβαιωθούν ότι η Εκκλησία υπερασπιζομένη ανέκαθεν τα της ιερότητος του ιερού μυστηρίου του Γάμου, φροντίζει για την εφαρμογή της διδασκαλίας του Κυρίου Ιησού Χριστού, για την τήρηση των αρχών του ιερού Ευαγγελίου σε όλους τους τομείς της ζωής και τον σεβασμό προς τους παραδεδομένους ιερούς κανόνες σχετικά με το βίο και τη συμπεριφορά των τέκνων της Εκκλησίας.
γ. Μέ βάση τις αρχές αυτές και βαθύτατο αίσθημα ευθύνης έναντι του ιερού κλήρου και του ευσεβούς λαού δηλώνει, ότι είναι παντελώς αδύνατο να συγκατατεθεί στο διαμορφούμενο Νομοσχέδιο «Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης», η εφαρμογή του οποίου υποθάλπει και νομιμοποιεί βαρύτατα ηθικά αμαρτήματα και το οποίο σε περίπτωση εφαρμογής θα αποτελέσει καταστροφική βόμβα στα θεμέλια της χριστιανικής οικογενείας και όλης της ελληνικής κοινωνίας. Η Δ.Ι.Σ. εκφράζει την ελπίδα και την ευχή να μην καταστεί Νόμος του Κράτους το εν λόγω Νομοσχέδιο."

Η ανακοίνωση για το θέμα χρειάζονταν, αλλά θα διαφωνήσω στο εξής:
Η μη αναγνώριση κανενός άλλου γάμου και η κατάταξη όλων των πολιτικών γάμων και θρησκευτικών γάμων άλλων δογμάτων στη πορνεία, είναι νομίζω υπερβολικό και ακραίο. Ο Θεός έδοσε εξουσία στη πολιτική εξουσία να θεσμοθετεί πράγματα, μεταξύ των οποίων και το γάμο (ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ 13:1-7), συνεπώς γιατί να μην αναγνωρίζει η Εκκλησία κάτι που ο Θεός εξουσιοδότησε ; Σίγουρα καλύτερο είναι να παντρευτεί κανείς στην εκκλησία, απ' το να κάνει πολιτικό γάμο. Αλλά η κατάταξη όλων των άλλων γάμων στην πορνεία, είναι  εσφαλμένη.

Επίσης δεν συμφωνώ με το Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης, αλλά δεν είναι το πρόβλημα τόσο αυτό, αλλά ότι ένας μεγάλος αριθμός νέων αρνείται να παντρευτεί και έχει ελεύθερες σχέσεις εκτός Γάμου. Θα πρέπει να πείσουμε αυτούς για την αξία της χριστιανικής ηθικής και του Γάμου.
Η Πολιτεία βεβαίως κακώς εξισώνει το Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης με το Γάμο όσον αφορά τα κληρονομικά κλπ δικαιώματα. Διότι απ' την άλλη, το Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης δεν εξασφαλίζει πραγματικά τα συμβαλλόμενα μέρη. Γιατί αν τσατιστεί ο άνδρας ή η γυναίκα μπορεί να πάει σε ένα συμβολαιογράφο και το ακυρώνει αυτοστιγμή κι έτσι διαλύεται μονομερώς η όποια σχέση είχαν! Κι έτσι το έτερο μέλος και τα τυχόν παιδιά μένουν ακάλυπτα και απροστάτευτα!
Ενώ προφανώς το Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης είναι ο προπομπός του "Γάμου των Ομοφυλοφίλων" που έχουν υποσχεθεί το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ.
Μια μικρή τροποποίηση και νάσου ο Γάμος των Γκέι, Λεσβιών και Τρανσέξουαλ! Απλώς η Νέα Δημοκρατία φοβάται να το προχωρήσει, λόγω πολιτικού κόστους κι όχι διότι αντιτίθεται στο γάμο των ομοφυλοφίλων. "Δεν είναι ώριμη η κοινωνία" είχε δηλώσει υπουργός της σχετικά πριν αρκετό καιρό. Άμα "ωριμάσει η κοινωνία" και θα δεχτεί γάμο γκέι, προφανώς θα το έκανε ακόμη και η λεγόμενη "συντηρητική" παράταξη!
Ως χριστιανοί δεν πρέπει να συγκατατεθούμε ποτέ σε μια τέτοια αλλοίωση του θεσμού του Γάμου, ώστε να χωράει κάτι άλλο, εκτός από έναν άνδρα και μια γυναίκα.
Ενώ δεν νοείται αληθινός χριστιανός να συζεί χωρίς γάμο, ή με Σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης! Αυτό είναι σίγουρα πορνεία, κατά την Αγία Γραφή. Η αμαρτία δεν είναι θέμα πλειοψηφίας, ούτε αν μας αρέσει ή βολεύει, αλλά η ανομία (Α΄ Ιωάννου 3:4), δηλαδή α+νόμος= η παράβαση του Νόμου του Θεού, του δημιουργού μας.

5 σχόλια:

Eleftherios είπε...

Μιλάμε για την Ελλάδα. Ο πολιτικός γάμος, δυστυχώς, αποτελεί πορνεία, αφού όσοι τον κάνουν γνωρίζουν, λίγο ή πολύ, τι αρνούνται. Η Εκκλησία τον προσμετρά στον αριθμό των γάμων, γιατί παραμένει σχέση. Αυτό το δείχνουν και οι άνθρωποι που συμμετέχουν σε αυτόν: ή διαφωνούν ιδεολογικά ή είναι ο 4ος ή δεν συμφωνεί η οικογένειά τους ή δεν είναι καλά οικονομικά (το βάζουμε κι αυτό). Αλοίμονο αν περιμέναμε από το κράτος να μας λέει πως θα παντρευτούμε. Ιδιαίτερα στις περιπτώσεις που υπάρχει "πείσμα", γιατί θέλουν να δείξουν, δεν ξέρω τι, τότε;...

Μανώλης Καλομοίρης είπε...

Ασφαλώς και ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΡΝΕΙΑ ο πολιτικός γάμος! Πώς είναι δυνατόν αυτό, όταν η υποχρεωτική ιερολόγηση του γάμου από την Εκκλησία ώστε να μπορέσει να αποκτήσει νομική υπόσταση επιβλήθηκε το 893 μ.Χ. από τον Λέων τον Σοφό; (ΓΑΜΟΣ-ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟΝ ΘΕΣΜΟ-πατρός ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΚΑΛΛΙΓΕΡΗ, εκδ.Μαίστρος, σελ. 15).
"Μέχρι τον 9ο αιώνσ η Εκκλησία, ούτε γνωρίζει ούτε χρησιμοποιεί κάποια ξεχωριστή ακολουθία για τον γάμο" (ο.π.π. σελ.123). Μέχρι τον 9ο αιώνα "οι χριστιανοί έπρεπε πρώτα να ακολουθήσουν τον τύπο τελέσεως που η πολιτεία αναγνώριζε" (σελ.128), δηλαδή τον πολιτικό γάμο. Συνεπώς αφού η Εκκλησία αναγνώριζε τον πολιτικό γάμο ως τον 9ο αιώνα, γιατί να τον κηρύξει πορνεία στο σήμερα;

lefteris είπε...

Μήπως κάπου τα μπερδεύουμε; Άσχετα αν δεν υπήρχε θεσμοθετημένο και εφοδιασμένο με τυπικό, μυστήριο (του γάμου), όμως ασφαλώς θα υπήρχε κάποια πράξη με την οποία ο πνευματικός (ή επίσκοπος ή απόστολος) θα ευλογούσε το δεσμό. Δεν μπορώ να φανταστώ για παράδειγμα, ενώ ο απ. Παύλος παραχείμαζε σε μία πόλη, τα πνευματικά του παιδιά να... 'παντρέβονταν' και την επόμενη, να του έλεγαν: "Ξέρεις παντρευτήκαμε, δεν πιστεύουμε να σε πειράζει...". Είναι δυνατόν να μην υπήρχε η ευλογία της Εκκλησίας; Ακόμα γιατί ήταν "υποχρεωμένοι" να κάνουν πρώτα τον πολιτικό γάμο, αφού ο θρησκευτικός δεν έχει νόημα για την πολιτεία; Ή πριν ή μετά το ίδιο δε θα ήταν για την Πολιτεία;

Μανώλης Καλομοίρης είπε...

Αγαπητέ Λευτέρη, δεν ξέρω αν είστε ο ίδιος με τον Ελευθέριο που έκανε το αρχικό σχόλιο. Αλλά ο απόστολος Παύλος στη Καινή Διαθήκη ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ τους μη χριστιανικούς γάμους των πιστών με τους απίστους, και δεν τους θεωρεί πορνεία, όπως η διοικούσα Εκκλησία μας (Α΄Κορ.7:12-16). Ενώ αν ήταν άκυροι για τον Παύλο και την Εκκλησία οι γάμοι αυτοί, που σίγουρα είχαν γίνει εκτός Εκκλησίας πριν ο ένας από τους δύο γίνουν χριστιανοί (αφού απαγορεύεται χριστιανοί να παντρευτούν απίστους), τότε δεν θα τους αναγνώριζε ως κανονικούς γάμους όπως κάνει.
Το θέμα δεν είναι αν (που σίγουρα το έκανε) η Εκκλησία ευλογούσε τους πιστούς που παντρεύονταν από τους πρώτους αιώνες ανεξάρτητα απ'το νομικό καθεστώς των γάμων, αλλά αν η Εκκλησία θεωρούσε άκυρους τους νόμιμους γάμους εκτός Εκκλησίας.

lefteris είπε...

Ο ίδιος είμαι.
Αν και δεν διαβάζω πολύ, για να έχω μια τεκμηριομένη γνώση, παρ'όλα αυτά θα ήθελα να κάνω μερικές ακόμα παρατηρήσεις.

Πρώτον, το ότι η Εκκλησία αναγνώριζε τους γάμους, ως σχέση, πριν το αντρόγυνο γίνει μέλος της Εκκλησίας, μοιάζει με αυτό που γίνεται σήμερα, ότι δηλαδή η Εκκλήσία προσμετρά στους επιτρεπτούς γάμους (3) και όποιον πολιτίκό γάμο έχει παρεμβληθεί. Γιατί παραμένει σχέση. Προφανώς, στην πρώτη Εκκλησία, η 'επικύρωση' να γινώταν μαζί με τη βάπτιση του ζεύγους ή κάτι τέτοιο.

Ακόμα, η ερώτηση "γιατί αφού η Εκκλησία αναγνώριζε το γάμο μέχρι τον τάδε αιώνα να τον αποκυρήξει σήμερα", μπορεί να διαβαστεί και αλλιώς: "Γιατί η Εκκλησία αποφάσισε να προχωρήσει στη θεσμοθέτηση;" Μήπως υπήρχαν λόγοι και αιτίες που έχουν αρθεί σήμερα και δεν υφίστανται; Άραγε και ο πολιτικός γάμος έχει την ευλογία του Θεού; Ο πέμπτος πολιτικός γάμος θεωρείται νόμιμος από την Εκκλησία; Αν και ο πολιτικός γάμος έχει την ευλογία του Θεού, ένα ζευγάρι που στη συνέχεια έρχεται κοντά στην Εκκλησία, επομένως, δεν είναι ανάγκη να κάνει και το θρησκευτικό γάμο;

Εννοείται, ότι λέγοντας 'πορνεία' δεν αναφέρομαι με την έννοια της 'πιάτσας' σε αυτή. Δεν υπονοώ τη διαστροφή.