Christianbook.gr

Τρίτη, 24 Σεπτεμβρίου 2013

ΟΑΕΕ-ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΡΕΛΑΣ: Πώς ταλαιπωρεί και τιμωρεί τους συνεπείς ασφαλισμένους του!

ΟΑΕΕ: ΓΙΑ ΔΗΘΕΝ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΗ ΕΞΩΦΛΗΣΗ ΑΚΥΡΩΣΕ ΡΥΘΜΙΣΗ, ΜΕ ΧΡΕΩΝΕΙ 374 € ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 2 ΔΙΜΗΝΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΝΕΒΑΣΕ 3 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ!!!

Είμαι αυτοαπασχολούμενος έμπορος βιβλίων και ασφαλισμένος από το 1994 στο ΤΑΕ και στη συνέχεια στον ΟΑΕΕ που δημιουργήθηκε από τα 3 ταμεία αυτοαπασχολούμενων.
Λόγω της κρίσης, της μείωσης του τζίρου και των συνεχώς αυξανόμενων φοροεπιδρομών και χαρατσιών το να πληρώνει ένας μικρός έμπορος τις συνεχώς αυξανόμενες ασφαλιστικές του εισφορές που είναι δυσανάλογα μεγάλες σε σχέση με το καθαρό εισόδημά του, είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση.
Σημειώνω ότι το καθαρό εισόδημά μου (χωρίς να αφαιρώ τις ασφαλιστικές εισφορές) είναι 6.000 ως 9.000 € περίπου τον χρόνο. Ο ΟΑΕΕ απαιτεί κάθε χρόνο 4700-4900 € που σημαίνει ότι πάνω από το 50% του εισοδήματός μου πρέπει να δίνεται για τις εισφορές!
Χάρηκα πριν έναν χρόνο, το 2012 όταν έμαθα τυχαία μετά από μια επίσκεψή μου στα γραφεία του οργανισμού στην Ομόνοια ότι ο Νόμος 4075/2012 άρθρο 32 έδινε τη δυνατότητα να κάνεις αίτηση για να κατέβεις 2 ασφαλιστικές κατηγορίες ώστε να μειωθούν οι εισφορές σου. Αυτή ήταν μία δυστυχώς προσωρινή ρύθμιση που θα ισχύει για 2 χρόνια (2013-2014) και μετά θα επανέλθεις στην ασφαλιστική κατηγορία που θα έπρεπε να ήσουνα αν δεν γίνονταν η ρύθμιση.
Επισημαίνω ότι ο ΟΑΕΕ υποχρεωτικά σε ανεβάζει κατηγορία κάθε 3 χρόνια και αντίστοιχα ανεβαίνουν δυσβάσταχτα οι εισφορές ανεξάρτητα αν ο τζίρος σου μειώνεται ή αυξάνεται, και ανεξάρτητα αν βγάζεις 6000 τον χρόνο ή 30000 τον χρόνο! Δεν είναι δηλαδή οι εισφορές για τους εμπόρους-βιοτέχνες-επαγγελματίες ένα ποσοστό επί του καθαρού εισοδήματος, όπως στους μισθωτούς και συνταξιούχους.
Στις 13-12-12 έκανα αίτηση και μπήκα στη ρύθμιση (που άρχιζε να ισχύει από 1-1-2013) κατεβάσματος 2 κατηγοριών (από την Π05 στην Π03) και μείωσης των εισφορών (από 770 σε 660 € το δίμηνο) με αριθμό πρωτοκόλλου 1013474. Και πλήρωσα το 2013 τα 2 πρώτα δίμηνα με το χαμηλωμένο ασφάλιστρο 660 € τη φορά.
Όταν ήρθε η ημερομηνία πληρωμής του 3ου διμήνου το πλήρωσα εμπρόθεσμα στις 31 Ιουλίου 2013 το βράδυ στις 10:14 μμ μέσω της ιστοσελίδας winbank easypay της Τράπεζας Πειραιώς. Η ιστοσελίδα της Τράπεζας με πληροφορούσε όμως ότι “Εάν καταχωρήσετε την εντολή πληρωμής σας μετά τις 18:00, ο οργανισμός θα ενημερωθεί την επόμενη εργάσιμη ημέρα”. Θεωρούσα ότι αν το θεωρήσουν εκπρόθεσμο για τεχνικούς λόγους, το πολύ να μου βάλουν κάποιο πρόστιμο εκπρόθεσμου.
Αλλά έπαθα σοκ όταν είδα τον λογαριασμό του ΟΑΕΕ για το 4ο δίμηνο που ήρθε τον Σεπτέμβριο (και πρέπει να πληρωθεί ως 30/9). Αντί 660 € μου ζητάει ο ΟΑΕΕ να πληρώσω 870 €!!! Για την ακρίβεια 869,86 €! Περιλαμβάνει 23,10 πρόστιμο εκπρόθεσμου, αλλά η κανονική ασφαλιστική εισφορά ανέβηκε από 660 σε 846,76 €, δηλαδή 186,76 € παραπάνω! Στη συνέχεια πρόσεξα ότι η ασφαλιστική κατηγορία μου ανέβηκε 3 κατηγορίες πάνω, από την Π03 στην Π06!!
Κατάλαβα ότι με θεώρησαν εκπρόθεσμο και μου ακύρωσαν την ρύθμιση για μείωση της ασφαλιστικής κατηγορίας και των εισφορών!!!
Πήγα τη Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου στον ΟΑΕΕ Ομονοίας (Πειραιώς 46-48) να διαμαρτυρηθώ και να τους δείξω το αποδεικτικό ΕΜΠΡΟΘΕΣΜΗΣ από μέρους μου εξόφλησης της ασφαλιστικής εισφοράς του 3ου Διμήνου στις 31-7-13 και να επαναφέρουν την ρύθμιση που ακύρωσαν με όλες αυτές τις δυσάρεστες οικονομικές συνέπειες για μένα. Και ότι μόνο για τεχνικούς λόγους του συστήματος της Τράπεζας τις εμπρόθεσμες καταβολές μετά τις 6 μμ τις θεωρεί ως συναλλαγές που γίνονται την επόμενη εργάσιμη μέρα! Αλλά δυστυχώς έπεσα σε τοίχο! Ο αρμόδιος αν και ευγενικός υπάλληλος μου είπε ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα, παρά μόνο ότι έχω δικαίωμα να κάνω νέα αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση να κατέβω 2 ασφαλιστικές κατηγορίες και να μειωθούν οι ασφαλιστικές μου εισφορές.
Αλλά προσέξτε το εξής:
Από τη στιγμή που με ανέβασαν στη 6η ασφαλιστική κατηγορία η νέα αίτηση θα μπορούσε να με κατεβάσει στην 4η κατηγορία και όχι στην 3η που ήμουνα και θα έμενα σε αυτή μέχρι το τέλος του 2014!
Αυτό σημαίνει ότι θα πληρώνω σημαντικά παραπάνω από τα 660 € που είχα κατέβει κάθε δίμηνο!
Ακόμη με ενημέρωσε ο ΟΑΕΕ ότι η επανυπαγωγή στην ρύθμιση δεν θα ισχύει αμέσως, αλλά θα πρέπει να πληρώσω ένα ακόμη δίμηνο με την τσουχτερή αυξημένη ασφαλιστική εισφορά των 847 €! Δηλαδή θα πληρώσω το τρέχον δίμηνο καθώς και το επόμενο με “χαράτσι” 187 € το καθένα!
Έκανα λοιπόν την αίτηση και ξαναμπήκα στην ρύθμιση στις 11-9-13 με αριθμό πρωτοκόλλου 1394055 ώστε να πάω από την 6η στη 4η κατηγορία.
Θέλω να εκφράσω την διαμαρτυρία μου για την τιμωρητική στάση του ΟΑΕΕ απέναντι στους ασφαλισμένους του, που για τεχνικά και όχι ουσιαστικά εκπρόθεσμη πληρωμή μου δεν περιορίστηκε στο πρόστιμο, αλλά ακύρωσε τη αρχική μου ρύθμιση, με ανέβασε 3 ασφαλιστικές κατηγορίες, και θα με αναγκάσει να πληρώσω για 2 δίμηνα 374 € παραπάνω από ότι πλήρωνα!!! Και στο τέλος με την νέα υπαγωγή μου στη ρύθμιση θα βρεθώ ζημιωμένος αφού αντί να ξαναβρεθώ στην 3η κατηγορία όπου είχα υπαχθεί, θα βρεθώ στην 4η που σημαίνει ακόμη πιο αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές!!
Τελειώνω αναφέροντας ότι μέχρι τώρα με νύχια και με δόντια παλεύω να πληρώνω τις ασφαλιστικές εισφορές τακτικά και δεν έχω καμία οφειλή στον οργανισμό, παρά τις όλο και χειρότερες υπηρεσίες Υγείας που μας παρέχει ο ΕΟΠΥΥ και το ΕΣΥ και την έντονη αμφιβολία αν θα μπορέσει ποτέ να μας δώσει αξιοπρεπή σύνταξη ο ουσιαστικά χρεοκοπημένος ΟΑΕΕ όταν έρθει εκείνη η μέρα. Βέβαια δεν γνωρίζω πόσο καιρό ακόμη θα μπορέσω να συνεχίσω να πληρώνω τις υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές του ΟΑΕΕ, όταν ήδη πάνω από το 50% των συναδέλφων μου ΕΒΕ αδυνατούν να το κάνουν και στερούνται έτσι ιατροφαρμακευτικής και νοσοκομειακής περίθαλψης οι οικογένειές τους. 
 
Μανώλης Καλομοίρης
αριθμός μητρώου ΟΑΕΕ 4058990

Δεν υπάρχουν σχόλια: